Elzetes: San Marinoi Nagydj
Kimi 2006.04.20. 17:08
Hrom ht sznet utn a Forma-1 szguld cirkusznak vilga Imolba rkezik, ahol a San Marinoi Nagydjjal kezdett veszi az eurpai szezon. Sok csapat szmra itt kezddik meg az idei vad, m msok szmra itt r vget a kifogsok ideje.
A Forma-1 vilga a htvgn Imolba rkezik. A San Marinoi Nagydjnak helyet ad Autodromo Enzo & Dino Ferrari a Scuderia Ferrari hazai plyja, ahol mindenkppen szmolni kell velk, ahogy azt a 2005-s verseny is megmutatta. Az eurpai futamok nyitllomsa minden bizonnyal hatalmas izgalmakat hoz majd, hiszen a felkszlsre nem kevesebb, mint hrom hetk volt a csapatoknak, akik szinte mind j fejlesztsekkel s technikkkal rkeznek meg Imolba. A kerkcserk jbli engedlyezsvel a gumiszlltk ismt visszatrtek a puhbb keverkek hasznlatra, mellyel jcskn megntt az autk kanyarsebessge, gy a versenyzk komoly feladat el nznek a htvgi megmrettetsen, klnsen azrt, mert Imola egyike azon kevs plynak, melynek vonalvezetse megegyezik az ramutat jrsval. A piltk nyakizmai ekkor olyan terhelst kapnak, melyhez kevsb vannak hozzszokva, gy a megfelel fizikai felkszltsg elengedhetetlen. Maga a plya szk, s a gyors egyenesek ellenre a lasst siknok, s kissebessg kanyarok miatt igen nehz az elzs. Ahhoz, hogy valaki gyors krt tudjon teljesteni, elengedhetetlen a helyenknt elg magas rzk hasznlata, gy a felfggesztseket relatve puhra kell lltani. A motor ereje sem elhanyagolhat, klnsen a plya domborzata miatt, ahol nem egyszer kell emelkedn kigyorstani. A leszort ervel is csnjn kell bnni, ugyanis a lass kanyarokban csak gy lehet elrni a megfelel tapadst. Br nem kapnak akkora terhelst, mint mondjuk Kanadban, a fkekre is oda kell figyelni a gyors kanyarok utni fkznk miatt, gy azok htst meg kell oldaniuk a csapatoknak. A meteorolgusok elrejelzsei szerint es vrhat pntekre, illetve szombatra, gy a csapatoknak ennek megfelelen kell felkszlnik a szombat dlutni kvalifikcis edzsre. Vasrnap valsznleg nem lesz es, azonban szitlsra szmtani lehet. A leveg hmrsklete 15 fok fl nem igen fog kszni, mg a htvge javarszben szllksek neheztik majd meg a rsztvevk lett. Az egyik Sauber htulja Abroncsok Az eurpai hvs idjrs miatt felborulhat az ersorrend a gumihbor tern. Imola a Ferrari hazai plyja, mely roppant fontos nekik, gy vlheten rengeteget fognak dolgozni aa Bridgestone abroncsokon a szabadedzsek sorn mert ha valahol, akkor itt rhetnek el ttrst. Stratgia A kemny fkznk, s a kerkvetk sr hasznlata miatt az tlzottan megtankolt autk megneheztik a versenyzk lett, gy az egy killsos stratgia nem valszn. ppen ezrt az els tz helyrl rajtol versenyz vlheten kt killssal fog operlni. Azonban ha esni fog az es a szombati idmrn, akkor az sem kizrt, hogy tbb zemanyaggal kezdik meg egyesek a futamot, s egy hosszabb els etappal szmolnak. Viszont az egy kills lehetsgt sem szabad kizrni, gy azon sem szabad majd csodlkozni, ha egyes lmenk htrbb szorulnak a rajtrcson. Kvetkeztets Br az elmlt hetekben megrendezett tesztek sorn komoly fejldst rt el a Toyota s a Honda, a gyzelemre tovbbra is a Renault a legeslyesebb. A francik lett a McLaren istlln kvl a Ferrari is megneheztheti majd, feltve, ha a Bridgestone abroncsok hozzk formjukat. Viszont ha esni fog az es az idmr edzsen, akkor komoly bonyodalom alakulhat ki a versenyen, hiszen az elzs igen nehz Imolban. Mivel a msmeteorolgusok vasrnapra sem zrjk ki az esasd lehetsgt, azok a csapatok kerlhetnek elnybe, akik gyorsan tudnak reaglni az idjrs vltozsra, s stratgijukat is t tudjk alaktani. Egy azonban biztos: hatalmas csatknak lehetnk majd szemtani a htvgn, hiszen a tavalyi verseny mr megmutatta, hogy es nlkl is tartogathat izgalmakat a San Marinoi Nagydj.
|