Elzetes: Eurpa Nagydj
Kimi 2006.05.04. 14:13
Schumacher idei els gyzelme utn hazai plyn bizonythat, m lete nem lesz egyszer, hiszen a McLaren tovbbfejlesztett karosszrival, s motorral erst, ugyanakkor a Renault s Alonso is a visszavgsra kszl az Eurpa Nagydjon.
A kt httel ezeltt megrendezett San Marinoi Nagydjat kveten, ahol Michael Schumacher s Fernando Alonso szinte az egsz verseny alatt dz csatt vvott egymssal az els helyrt, a szguld cirkusz vilga az Eifel hegyek kztt fekv Nrburgringre utazik, hogy kezdett vegye az Eurpa Nagydj.
A Nrburgring kzepes leszort ert, s kzepes htst kvetel meg a versenyautktl, mg a fkek sem kapnak akkora szerepet, mint ms plykon. A motorokra azonban oda kell figyelni, de a j tapads elrshez az egsz csomagnak tkletesnek kell lennie – egyszval teht, nem egyszer belltani az autkat az Eurpa Nagydjra.
A plya igen sok kissebessg kanyarral van tarktva, melyek tbbsge igen szk. m a nhny gyors szekci lehetv teszi az elzseket. Ugyan itt sem egyszer tmadsi pozciba kerlni, mgsem lehetetlen az elzs, klnsen akkor nem, ha nem vdekezik megfelelen az len autz.
Egy gyors kr elrshez j tapadsra, kivl kezelhetsgre, teht egy tkletes csomagra van szksg.
Az egyik Toyota
Idjrs
Br a meteorolgusok szraz htvgt jsolnak, nagyon nehz megmondani, milyen id fogadja majd a versenyzket a hegyek kztt fekv Nrburgringen, hiszen a plynak sajt kis mikroklmja van, gy az sem kizrt, hogy esni fog az es. Az elmlt vekben tbb alkalommal is elfordult olyan eset, hogy a plya egyes szakaszain szraz, mg msutt teljesen vizes volt az aszfalt.
Abroncsok
Mindkt gumiszllt a korbbinl puhbb keverkek hasznlatra sztnzi a csapatait, ugyanis a Bridgestone s a Michelin is attl tart, hogy az alacsonyabb hmrsklet s az esetleges eszsek miatt a kemnyebb keverkek elbuknnak, s a biztosra akarnak menni.
A japnok kemnyen kszltek az elmlt hetekben, hogy bizonytsk: a San Marinoi Nagydjon aratott diadaluk nem a vletlen mve volt. Azonban ehhez a Michelinnek is lesz egy-kt szava, akik vissza szeretnnek trni az lre, hogy bizonytsk, tovbbra is k gyrtjk a mezny leggyorsabb abroncsait. Mivel mindkt beszllt az abroncsok szemcssedsre panaszkodott, a htvgi megmrettetsre olyan gumikkal rkeznek, melyek zemi hmrsklettartomnya szlesebb skln mozog, hogy a csapatok minden krlmnyek kztt gyorsak lehessenek. A legfrissebb hrek szerint a Renault egy teljesen j gumicsaldot fog kiprblni az Eurpa Nagydjon, mely jval gyorsabban ri el az zemi hmrsklett, mint eldje.
Es esetn a Michelin mindent megtesz majd annak rdekben, hogy bizonytsa, igenis fel tudjk venni vizes abroncsaik a versenyt a Bridgestone termkeivel. Azonban nagyon nehz lesz megllaptani a beszlltk kzti klnbsgeket, hiszen a vizes plyn a szoksostl eltr eredmnyek szlethetnek.
Schumacher kerkcsern
Stratgia
Nem knny az elzs a Nrburgringen, gy az idmr edzs ismt hatalmas szerepet kap majd. A j versenystratgia, s a tkletesen kivitelezett boxkillsok lehetv teszik a piltknak, hogy akr tbb helyet is elrbb ugorjanak. Azonban egy balul elslt idmr edzs utn roppant nehz elrbb kerlni a meznyben.
A kismrtk gumikops, s az es lehetsge miatt biztosan lesznek olyanok, akik nehezebb autval kezdik meg a futamot, s egy hosszabb els etappal operlnak – mely kt killst vett elre. Azonban ha valaki ennl is btrabb, akr egy killssal is megprblhatja teljesteni a futamot. A stratgia kialaktsnl viszont mindenkppen szem eltt kell tartani, hogy az es rzendtsvel borulhat a jl fellltott taktika. ppen ezrt gy kell kialaktani a stratgit, hogy azon menet kzben knnyen vltoztatni lehessen.
Kvetkeztets
Annak ellenre, hogy a San Marinoi Nagydjon csatt vesztettek a Ferrarival szemben, Alonso s a Renault abszolt favoritknt rkezik az Eurpa Nagydjra. A Ferrari s a McLaren a dobogs helyekrt vvhat csatt, azonban azok, akik rosszul vlasztjk meg a stratgijukat, vagy netn hibt kvetnek el a boxban (klnsen ess verseny esetn), knyrtelenl elbuknak. Meglepetst okozhat Nick Heidfeld, aki a tavalyi vben a dobogra llhatott a Williams-szel, m a Toyotrl sem szabad megfeledkeznnk, hiszen hazai plyn k is dobbanthatnak – klnsen az idmr edzsen.
|