Előzetes: San Marinoi Nagydíj
Kimi 2006.04.20. 17:08
Három hét szünet után a Forma-1 száguldó cirkuszának világa Imolába érkezik, ahol a San Marinoi Nagydíjjal kezdetét veszi az európai szezon. Sok csapat számára itt kezdődik meg az idei évad, ám mások számára itt ér véget a kifogások ideje.
A Forma-1 világa a hétvégén Imolába érkezik. A San Marinoi Nagydíjnak helyet adó Autodromo Enzo & Dino Ferrari a Scuderia Ferrari hazai pályája, ahol mindenképpen számolni kell velük, ahogy azt a 2005-ös verseny is megmutatta. Az európai futamok nyitóállomása minden bizonnyal hatalmas izgalmakat hoz majd, hiszen a felkészülésre nem kevesebb, mint három hetük volt a csapatoknak, akik szinte mind új fejlesztésekkel és technikákkal érkeznek meg Imolába. A kerékcserék újbóli engedélyezésével a gumiszállítók ismét visszatértek a puhább keverékek használatára, mellyel jócskán megnőtt az autók kanyarsebessége, így a versenyzők komoly feladat elé néznek a hétvégi megmérettetésen, különösen azért, mert Imola egyike azon kevés pályának, melynek vonalvezetése megegyezik az óramutató járásával. A pilóták nyakizmai ekkor olyan terhelést kapnak, melyhez kevésbé vannak hozzászokva, így a megfelelő fizikai felkészültség elengedhetetlen. Maga a pálya szűk, és a gyors egyenesek ellenére a lassító sikánok, és kissebességű kanyarok miatt igen nehéz az előzés. Ahhoz, hogy valaki gyors kört tudjon teljesíteni, elengedhetetlen a helyenként elég magas rázókő használata, így a felfüggesztéseket relatíve puhára kell állítani. A motor ereje sem elhanyagolható, különösen a pálya domborzata miatt, ahol nem egyszer kell emelkedőn kigyorsítani. A leszorító erővel is csínján kell bánni, ugyanis a lassú kanyarokban csak így lehet elérni a megfelelő tapadást. Bár nem kapnak akkora terhelést, mint mondjuk Kanadában, a fékekre is oda kell figyelni a gyors kanyarok utáni fékzónák miatt, így azok hűtését meg kell oldaniuk a csapatoknak. A meteorológusok előrejelzései szerint eső várható péntekre, illetve szombatra, így a csapatoknak ennek megfelelően kell felkészülniük a szombat délutáni kvalifikációs edzésre. Vasárnap valószínűleg nem lesz eső, azonban szitálásra számítani lehet. A levegő hőmérséklete 15 fok fölé nem igen fog kúszni, míg a hétvége javarészében széllökések nehezítik majd meg a résztvevők életét. Az egyik Sauber hátulja Abroncsok Az európai hűvös időjárás miatt felborulhat az erősorrend a gumiháború terén. Imola a Ferrari hazai pályája, mely roppant fontos nekik, így vélhetően rengeteget fognak dolgozni aa Bridgestone abroncsokon a szabadedzések során mert ha valahol, akkor itt érhetnek el áttörést. Stratégia A kemény fékzónák, és a kerékvetők sűrű használata miatt az túlzottan megtankolt autók megnehezítik a versenyzők életét, így az egy kiállásos stratégia nem valószínű. Éppen ezért az első tíz helyről rajtoló versenyző vélhetően két kiállással fog operálni. Azonban ha esni fog az eső a szombati időmérőn, akkor az sem kizárt, hogy több üzemanyaggal kezdik meg egyesek a futamot, és egy hosszabb első etappal számolnak. Viszont az egy kiállás lehetőségét sem szabad kizárni, így azon sem szabad majd csodálkozni, ha egyes élmenők hátrébb szorulnak a rajtrácson. Következtetés Bár az elmúlt hetekben megrendezett tesztek során komoly fejlődést ért el a Toyota és a Honda, a győzelemére továbbra is a Renault a legesélyesebb. A franciák életét a McLaren istállón kívül a Ferrari is megnehezítheti majd, feltéve, ha a Bridgestone abroncsok hozzák formájukat. Viszont ha esni fog az eső az időmérő edzésen, akkor komoly bonyodalom alakulhat ki a versenyen, hiszen az előzés igen nehéz Imolában. Mivel a msmeteorológusok vasárnapra sem zárják ki az esasdő lehetőségét, azok a csapatok kerülhetnek előnybe, akik gyorsan tudnak reagálni az időjárás változására, és stratégiájukat is át tudják alakítani. Egy azonban biztos: hatalmas csatáknak lehetünk majd szemtanúi a hétvégén, hiszen a tavalyi verseny már megmutatta, hogy eső nélkül is tartogathat izgalmakat a San Marinoi Nagydíj.
|